• Zwroty i reklamacje

WARUNKI GWARANCJI

I ZADADY OGÓLNE

  1. Świat fel i opon z siedzibą w Stanowicach ul. Zwycięstwa 100 44-237, potwierdza dobrą jakość dostarczonych felg.

  2. Okres gwarancji felg wynosi

    Felgi aluminiowe – dla marek

    a) seventy9, Wrath Wheels - 24 miesiące

    b) Carbonado 12 miesięcy na powłokę lakierniczą

  3. W przypadku stwierdzenia wady felgi w okresie objętym gwarancją, reklamację należy zgłosić do punktu sprzedaży w ciągu 2 tygodni od daty wykrycia wady.

  4. Reklamacje rozpatruje się w terminie 21 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.

  5. Reklamacja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę, bądź inne związane ze złożeniem reklamacji niezgodności i koszty.

  6. Na czas rozpatrywania reklamacji nie są wydawane koła zastępcze.

  7. Gwarancją nie są objęte i powodują jej utratę:

    a) uszkodzenia mechaniczne, termiczne lub chemiczne, w tym spowodowane niewłaściwą eksploatacją, w tym także związane z przenoszeniem, przewożeniem i przechowywaniem ,

    b) dokonywanie nieautoryzowanych napraw,

    c) stosowanie w okresie eksploatacji mocowań ( w tym śrub, nakrętek, szpilek, pierścieni centrujących ) innych niż zalecane przez Świat felg i opon,

    d) zmiany konstrukcyjne lub używanie niezgodne z ich przeznaczeniem,

    e) niewłaściwa konserwacja felg, a w szczególności niezgodna z zapisami działu V „ Instrukcja pielęgnacji i konserwacji felg,

    f)uszkodzenia spowodowane niesprawnościami, w tym układu jezdnego w pojeździe,

    g) nieprawidłowy montaż lub demontaż kół,

    h) uszkodzenia wskutek kolizji lub wypadku drogowego , najechania na przeszkodę ,

    i) naturalne zużycie felg.

  8. W przypadku uznania reklamacji felgi wymienione zostają na wolne od wad lub wady zostaną usuniete. Odbywa się to w możliwie najkrótszym terminie , który wynika z możliwości produkcyjnych. Gdy nie jest możliwa wymiana lub zapewnienie zgodności z przeznaczeniem reklamowanych felg ( np. zakończono produkcję reklamowanego towaru), Klient ma prawo do zwrotu ceny zakupu felg.

  9. Zgłoszenie reklamacji oznacza akceptację niniejszych warunków w całości.

  10. Gwarant potwierdza, że w przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującego z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy oraz, ze gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej. Gwarancja nie wyłącza i nie ogranicza uprawnień kupujących wskazanych w Kodeksie cywilnym i Ustawie o prawach konsumenta.

  1. ZWROT TOWARU

Jeżeli kupującym jest Konsument w rozumieniu art. 22 k.c. oraz Osoba fizyczna w rozumieniu art.7aa Ustawy o prawach konsumenta ma prawo do zwrotu zamówionych felg w terminie 14 dni od daty odebrania przesyłki bez podawania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy według ogólnych zasad wynikających z przepisów odstąpienia od umowy, według ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.

Przy sprzedaży na odległość lub poza lokalem Gwaranta, Kupujący ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonalność towaru. Jest jednak odpowiedzialny wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w sposób wykraczający poza wskazany zakres uprawnień. Dotyczy to w szczególności uszkodzeń, montażu opon lub stwierdzenia braków w akcesoriach dołączonych do towaru, w tym oryginalnego kartonu. Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego dodatkowymi kosztami w związku z zmniejszeniem przez niego wartości towaru.

III. DOSTAWA

Przy odbiorze przesyłki z felgami zaleca się, aby w obecności kuriera sprawdzić jej zawartość pod kątem uszkodzeń i zgodności z zamówieniem. W przypadku stwierdzenia , iż opakowanie lub towar posiada jakiekolwiek uszkodzenie , zaleca się sporządzić w obecności kuriera protokołu szkody. O fakcie wystąpienia szkody należy powiadomić Świat felg i opon . Do zgłoszenia należy dołączyć kopię protokołu szkody.

W przypadku stwierdzenia niezgodności w zamówieniu należy również powiadomić Świat felg i opon. Przywrócenie zgodności zamówienia odbywa się na koszt Świat felg i opon, w przypadku stwierdzenia iż błąd le po stronie Sprzedawcy.

  1. MONTAŻ OPON

Przed montażem opon należy się upewnić, że zamówione felgi są dopasowane do użytkowanego pojazdu. Zaleca się w tym celu przed montażem ogumienia przyłożenie jednego egzemplarza „NA SUCHO” ( jeśli felgi są o różnych szerokościach po jednym egzemplarzu na jedną oś). Zaleca się przy tym korzytać z usług podmiotów profesjonalnie zajmujących się wulkanizacją. W razie stwierdzenia niezgodności w dopasowaniunie należy przeprowadać montażu ogumienia oraz dopuszczać pojazdu do rucju.Montaż ogumienia pomimo niedopasiownia mjoże skutkować brakiem możłiwśći zwrotu lub zmniejszeniem wartości towaru. Decyzję podejmuje w tej sprawie Świat felg i opon.

  1. INSTRUKCJA PIELĘGNACJI I KONSERWACJI

  1. Dla zachownaia powłoki lakierniczej w dobrej kondycji, pierwotnego koloru, nie zaleca się mycia felg w technologii na gorąco. Dotyczy to wody, innych płynów lub pary wodnej.

  2. Do mycia zaleca się używać letniej wody i detergentów o neutralnym ph, przy czym powinny być odpowiednio roźcieńczone i przeznaczone do felg. Nie należy ich pozostawić zbyt długo na powierzchni , po zadzaiałaniu spłukać obficie wodą pod możliwie niskim ciśnieniem , a nastepnie osuszyć np. przy użyciu czytej mikrofibry.

  3. Należy pamiętać, iż myjnie mechaniczne mogą powodować uszkodzenia powłoki lakierniczej ( mechaniczne i/lub w wyniku dzialania detergentów o innym niż neutralne ph). Nie zaleca się stosowania tej metdoy. Odpowiedzialność w tym zakresie spoczywa na użytkującym. To sam dotyczy myjni ręcznych. Zaleca się aby odleglość w trakcie mycia pod wysokim ciśnieniem nie była mniejsza niż 20cm.

  4. Przed pierwszym użyciem felg zaleca się zastosowanie preparatów ochronnych, jak woski czy preparaty kwarcowe lub ceramiczne. Zapobiega to osadznaiu się brudu i szkodliwemu działaniu wilgoci.

  5. W okresie eksploatacji zaleca się systematyczne ( minimum raz w tygdniu) usuwać zgodnie z powyższymi zasadami. Pozostawienie brudu na dluższy okres może powodować trwałe uszkodzenia. W okresie zimowym , bardzo negatywny wpływ na powłokę lakiericzą ma tzw. sól drogowa. Zaleca się wtedy mycie i osuszanie felg każdego dnia eksploatacji.

  6. Przechowywanie felg należy przeprowadzać wyłącznie po uprzednim umyciu i osuszeniu.Nie należy ich przechowywać w wilgotnym środowisku oraz w workach foliowych.

  7. W toku eksploatacji wszelkie ubytki powłoki lakierniczej należy niezwłocznie uzupelnić odpowiednią powłoką zbliżoną do oryginalnej.Ubytki mogą powstać w wyniku działania mechanicznego , jak i chemicznego. Są typowe dla zużycia eksploatacyjnego, powstającego na skutek m.in. tzw. piaskownaia, uderzeń kamieni, otarć o przeszkodę , działania myjni mechanicznych lub ciśnieniwoych, niewłaściwej pielegnacji i użycia agresywnych detergentów lub środków ( gabki, ścierki, szczotki), mjontażu i demontażu . Jeśli w toku eksploatacji nastąpi znaczne zużycie powłoki lakierniczej, nie należy używać felg i narażać na daksze uszkodzniea lib korozję. Decyzja o zakresie renowacji powłoki leży p0o stronie użytkownika.

  1. PROCEDURA REKLAMACJI

    Reklamację proszę zgłaszać pod numerem telefonu 661586061

  2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejsze warunki ogłaszane są :

  1. poprzez załączenie w formie wydruku do opakownia prezy sprzedaży,

  2. poprzez zawieszenie na stronie internetowej Gwaranta zgodnie ze wskazaniami w proccedurze reklamacyjnej,

  3. w treści aukcji, ogłoszeń lub ofert zamieszczanych w sieci Internet.